Порадада № 1
“Жорсткий менеджмент”
Не проста випадковість, що більшість власників саме невеликих компаній, з якими мені доводилося спілкуватися досить добрі, лояльні та довірливі люди. Також я зауважив, що чим більший і складніший бізнес тим жорсткіший і вимогливіший керівник, і це не тому, що таким його роблять умови, а тільки тому, що саме управлінець з такими якостями має більше шансів на створення великої структури, а отже ці якості були спочатку.
Потрібно відразу сказати, що будь-які якості можна придбати, посилити, розвинути чи заглушити, все залежить від розуміння необхідності, сили характеру та постановки завдання.
Головне зрозуміти, жорсткість та вимогливість це не негативний стан розуму, це підхід керівника до справи. Залишайтеся добрими та лояльними, відкритими та позитивними, але до бізнесу та співробітників необхідно ставитися професійно – чітка впевнена стратегія, досконала система мотивації, аналітика та контроль.
Я раджу всім прочитати дуже потужну книгу “Жорсткий менеджмент” Дена Кеннеді. У ній говориться як змусити людей працювати на результат. Так, від себе я зауважу, що автор трохи перегинає, змушувати нікого не потрібно, але головне, що ви зрозумієте – відсутність стратегії, мотивації, аналітики та тотального контролю – крок назад і неможливість глобально розвиватися.
Отже, жорсткий менеджмент це:
- Детально продумані та описані бізнес-процеси
- Контроль дисципліни, виконання правил та стандартів
- Ретельна аналітика всіх бізнес показників
- Мотивуюча мотивація всіх співробітників
- Вимогливі та справедливі керівники
Тепер докладніше
Суть жорсткості управління в тому, що бізнес налаштований так, що абсолютно весь ресурс на протязі трудового дня видає максимальну результативність, повторюся, жорсткість не в діях і не в словах, жорсткість повинна виявлятися в намірі та завзятості при створенні та подальшій підтримці надрезультативної машини, яка, безперечно, даватиме максимально можливий прибуток.
Бізнес процеси. Якщо кожні півроку аналізувати роботу всіх посад та відділів загалом, залучаючи до «мозкового штурму» співробітників, з метою оптимізувати трудомісткі витрати, покращити умови праці, прибрати людський фактор і підвищити професіоналізм, то згодом ви отримаєте бездоганну схему, в якій немає простоїв, є контроль кожного цільового завдання, кожен знає, що йому робити в будь-якій ситуації, і звичайно в результаті зростання результативності людей обов’язково дасть приріст у прибутку.
Детально вивчайте діяльність кожної посади, робіть моніторинг робочого дня, ставте співробітникам питання, виявляйте слабкі місця, змінюйте функціонал, описуйте тезово алгоритм робіт і роз’яснюйте його до розуміння, потім систематично контролюйте виконання.
Всі грали в гру «зіпсований телефон», пояснивши одного разу як потрібно працювати колективу, через час ми можете виявити, що вони роблять все точно на оборот, з абсолютною впевненістю, що все йде чудовим чином. Інформація в їхній свідомості трансформується так, як цього хоче лінивий розум, який нещадно спрямовує людину шляхом найменшого опору. Тому компанії, в яких «правила гри» не прописані і немає контролю та перевірки на правильне тлумачення цих правил – приречені на руйнування.
Контроль. Часто на зборах та оперативках керівники опитують своїх підопічних про їхні результати, щось поверхово обговорюють і на цьому все. Також часто звіти заповнюються співробітниками і на підставі цих звітів робляться висновки. Ще частіше звіти або відсутні або їх ніхто не дивиться, теж саме і зі зборами. Величезний потік поточної роботи, проблем і складнощів відкидає контроль на задній план, але справжня причина в тому, що керівники не розуміють, що лише дисципліна і контроль здатні досить глобально збільшити ефективність бізнесу і відповідно прибуток.
Для початку, звичайно, необхідно розробити та впровадити стандарти та правила, визначити норми, пояснити команді для чого і чому ці постулати існують, пояснити те, як їм у роботі допоможуть ці правила, попрацювати з протиріччями та залучити людей до цієї системи, а не спустити як наказ. Потім необхідно позначити точки зрізу – коли, що і за рахунок чого ви контролюватимете виконання. Формат звітності відповідальних та заходи за порушення замкнене логічне коло.
Як інструменти використовуйте CRM системи, камери відеоспостереження, електронну систему контролю входу-виходу співробітників (магнітні карти), фіксатори активності та роботи за комп’ютером, моніторинги робочого дня, а також раптові перевірки, тести та атестації прямо на робочому місці.
Аналітика.
90% компаній працюють на результат, відстежують лише його, якщо результат задовільний, то всі сили йдуть на розвиток. Я хочу, щоб одразу було зрозуміло, що результат може бути випадковим, ситуативним, від зовнішніх факторів, наприклад конкурент збанкрутував і ви залишилися на ринку, обсяг продажів одразу зріс у 2 рази. Але для того, щоб зрозуміти за рахунок чого ви досягли сьогоднішнього результату, щоб зрозуміти, наскільки якісно відпрацьовуються всі процеси, які є недоробки і що можна посилити – необхідно відстежувати роботу бізнесу на проміжних етапах, другорядних результатах, моніторити всі точки зрізу. І тоді, у вас з’явиться можливість розуміти, що ви досягли задовільного результату, але можна було б більше, тому що у вас у кількох напрямках є сильна недоробка і рости, і розвиватися зараз, можна не масштабуючи компанію, а виправляючи внутрішні неполадки, але для цього вам знадобиться прискіплива аналітика всього, що можна проаналізувати в компанії.
Тому, керівництво компанії повинне розробити критерії успішного досягнення результату, наприклад, щоб отримати максимальний прибуток, потрібно продавати весь асортимент, кожну позицію з максимально допустимою націнкою, мати продаж у всіх нішах ринку, а не в тих, де захотілося менеджеру, кожен клієнт повинен відвідуватися, вітатися з днем народження, клієнтська база повинна зростати, фіксуватися тощо. Усі дані необхідно навчиться збирати, оцифровувати та аналізувати, у цьому допоможуть діаграми.
Мотивація.
Мотивація формату СРСР – це ставка та премія за переробку, з акцентом на те, що всі співробітники розумні, самостійні та чесні. Якщо ваші працівники роботи, тоді супер. Але якщо ви хочете, щоб мотивація допомагала кожній посаді проходити успішно всі основні етапи, що дають компанії стабільну ефективність на виході – необхідно продумати ці етапи за співробітників, прописати їх тезово і прив’язати бонуси до виконання цієї успішної моделі роботи. Виконав усі пункти на відмінно – одержав більше, але бізнес одержав ще більше. Ефективна мотивація — це ефективність співробітника = прибуток компанії. Тоді не потрібен доглядач із батогом та пряником, розвивайте позитивні довірчі стосунки з колективом, нехай роботу наглядача робить мотивація.
Для розробки сучасної мотивації, звичайно, знадобиться час, або фахівець, який розуміє, як сформувати, налагодити та безболісно впровадити подібну систематизацію. Коли ваша система мотивації буде ще й автоматизована, і кожен зможе бачити її докладний розрахунок, і прикидати в середині місяця скільки ефективними діями він уже собі заробив – тоді всі бігтимуть попереду паровоза і посміхатимуться, повірте.
Вимогливі керівники.
Як досягти справжньої поваги та стати природним лідером? Бути люблячим, справедливим та мудрим батьком для своїх підлеглих. Мудра людина крім усього вимоглива до себе, тому вона росте і досягає успіху, така, позитивна вимогливість має поширюватися до людей у команді. Все це основа!
Я спостерігаю здебільшого украй лояльних бізнесменів, які не є ідеальним прикладом для своїх співробітників, найчастіше власники не знають, що і як вимагати, тому й не вимагають. Вимагати правильно — це означає давати щось натомість, обмін енергіями. Вимагати, будучи наставником простіше, вимагати жорстко, грубо маніпулюючи – це означає втратити зв’язок і порушити відносини, на яких часто тримається управління компанією.
Балансуйте, розробте систему правил, планів і стандартів, навчитеся її аналізувати, робити висновки та розробляти покращення, дайте людям інструкцію ефективної діяльності, мотивуйте на результат, на ефективне виконання ключових завдань, створіть умови для праці, станьте для компанії люблячим та мудрим батьком, та вимагайте, вимагайте, вимагайте!

Сергій Дан
Бізнес-консультант
м. Дніпро
Режим роботи:
Без вихідних та перерв
Завжди онлайн та на зв’язку
Зв’язатися зі мною
Якщо у вас залишилися питання чи пропозиції – зв’яжіться зі мною будь-яким зручним способом. Можливо, у спілкуванні по телефону ви знайдете відповіді на свої запитання, такий обмін досвідом також приносить мені задоволення та самореалізацію.